Daemon VS Tulpa
Wymyślone nie jest piękne.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-01-14 23:11:20

Ubsor
Pan Forum
Dołączył: 2016-01-12
Liczba postów: 6
WWW
AndroidChrome 46.0.2490.76

Umiejętności

UMIEJĘTNOŚCI

~ Umiejętności Podstawowe


Podstawą mechaniki naszego forum są punkty Atrybutów oraz Umiejętności, będące miarą wyszkolenia Tworu. Umożliwiają one uzyskanie sukcesu podczas wykonywania jakieś akcji w polowaniu, misji lub walce. Jest to bardzo proste - wystarczy, aby podczas rzutów została zrównana lub przebita granica określana mianem Stopnia Trudności (ST).

Stopień Trudności (ST) jest wyrzucany losowo przez Moderatora. Oznacza to, iż czasami bardzo proste akcje trudno będzie wykonać ze skutkiem pozytywnym, a także odwrotnie - akcje bardzo trudne mogą się udać bez żadnego problemu. Tak też bywa i w życiu, gdyż czasami noga może się nam powinąć nawet przy codziennych zadaniach!
Wspomniane wcześniej Atrybuty oraz Umiejętności rozsądzają iloma oczkami - czyli iloma szansami - dysponuje postać na zrównanie lub przebicie Stopnia Trudności.



Przejdźmy do omówienia Umiejętności. Jak sama nazwa wskazuje, są to zdolności umożliwiające wykonanie danej czynności. Im wyższy poziom Umiejętności, tym większą wprawę ma Twór i większą szansę na osiągnięcie sukcesu.
W przeciwieństwie do Atrybutów, każdy Twór zaczyna ze swoimi Umiejętnościami na poziomie 0. Jako Początkujący nic nie wie o otaczającym go świecie i przy pomocy nauczycieli dopiero pozna tajniki i wskazówki, które ułatwią mu życie na terenach Klanów.

A oto lista możliwych do zdobycia Umiejętności. Je także podzielono na fizyczne i psychiczne, ale czasami może się zdarzyć, iż na podstawie opisu gracza należy powiązać Umiejętność z innym Atrybutem niż ten wymieniony na poniższej liście.
Zacznijmy od Umiejętności fizycznych, które są najprostsze do zrozumienia.
√ SZARŻA- (+S)
√ BIEG - (+S)
√ PŁYWANIE - (+S/+Zr)
√ DOSKOK - (+ZR)
√ OBRONA - (+Zr/+S)
√ ATAK - (+S/+Zr)

Następnie Umiejętności psychiczne.
√ WIEDZA - określa miarę informacji o świecie, jaką zgromadził Twór.(+INT)
√ MAGIA - wykorzystanie Energii do odpowiednich celów, zazwyczaj daje się przypisać do jednej z trzech kategorii:
- OBRONNA (+INT)
- ATAK (+INT)
- TWÓRCZA (+INT)
√ KAMUFLAŻ - zdolność Tworu do ukrywania się i wtapiania w tło (+INT)
√ SKRADANIE - możliwość cichego zbliżania się do celu (+ZR)

Jak rozwijać Umiejętności? Poprzez naukę i zabawę! Twoim pierwszym zadaniem na forum powinno być nauczenie postaci podstawowych, niezbędnych do przeżycia rzeczy. Wśród tych powinny się znaleźć Umiejętności takie jak Bieganie, Doskok, Pływanie, odrobina Wiedzy także nie zaszkodzi. Nie zniechęcaj się tym, że te rzeczy mogą być oczywiste - nauki zwykle nie trwają długo, a pomogą ci wczuć się w klimat grania smokiem, a więc magicznym, czterołapym stworem!
Twoim nauczycielem powinien zostać Twój Klanowy Opiekun, ale możesz o nauki prosić dowolnego inney Twór, który jest bardziej wprawiony w pożądanej przez Ciebie Umiejętności niż Twoja postać. Bądź przygotowany na to, że czasami obcy nauczyciel poprosi o wynagrodzenie w postaci cząstki energii, mięsa czy owoców. Nie oburzaj się. Ma on prawo do uzyskania czegoś w zamian!

W miarę jak Twoja postać będzie coraz lepiej wyszkolona, możesz znaleźć się w sytuacji, gdzie nie będzie nikogo lepszego od Ciebie. Nie rozpaczaj! Na terenach, znajduje się tajemniczy posążek, który za odpowiednią zapłatą wzmocni cię. Pamiętaj także, że nie można się uczyć wszystkiego od razu - do niektórych rzeczy Twój Twór musi dorosnąć:

Wymagania wiekowe dla poszczególnych umiejętności:
√ Twór może się uczyć Biegania, Pływania od 15 lat;
√ Twór może się uczyć Doskoku, Wiedzy II od 17 lat;
√ Twór może się uczyć Szarży od 20 lat;
√ Twór może się uczyć Skradania od 22 lat;
√ Twór może się uczyć Wiedzy III, Ataku i Obrony (fiz.) od 23 lat;
√ Twór może się uczyć Magii, Kamuflażu, od 25 lat;
√ Twór może się uczyć poziomów IV dowolnej Umiejętności od 30 lat;
√ Twór może się uczyć poziomów V dowolnej Umiejętności od 35 lat;
√ Twór może się uczyć poziomów VI dowolnej Umiejętności od 40 lat;
√ Twór może się uczyć poziomów VII dowolnej Umiejętności od 45 lat;
√ Twór może się uczyć poziomów VIII dowolnej Umiejętności od 50 lat;

A jeżeli nie chcesz czekać na nauczycieli, możesz zdobyć kilka poziomów Umiejętności poprzez treningi samodzielne. Dotyczy to wyłącznie poziomu drugiego i trzeciego (a jedyną Umiejętnością, której nie można w ten sposób podszkolić, jest Wiedza - tu pomóc może jedynie bardziej doświadczony nauczyciel albo można się wymieniać informacjami z Tworem o podobnym wyszkoleniu). Poziom pierwszy, czwarty, piąty oraz szósty muszą się odbywać z pomocą bardziej doświadczonego Tworu, który winien kierować do ucznia krytykę, porady i wskazówki. Ponadto, aby zdobyć poziom szósty, należy też poćwiczyć to, czego nauczył nas nauczyciel, zamieszczając w raporcie Umiejętności naukę a także trening samodzielny.
Wymagania słowne co do treningów samodzielnych (dotyczące fragmentów ściśle związanych z ćwiczeniem danej Umiejętności, pozostałe nie są wliczane!):
- poziom drugi: 250 słów nauka samodzielna, 350 słów nauka z pomocą;
- poziom trzeci: 350 słów nauka samodzielna, 500 słów nauka z pomocą;
- poziom szósty: 400 słów nauka w formie samodzielnej praktyki po treningu.

Można także zdobyć poziom trzeci umiejętności poprzez wykonanie minimum czterech nauk na poziom pierwszy tejże Umiejętności, w których smok-nauczyciel aktywnie bierze udział w treningu. Do raportu Twór-nauczyciel powinien wkleić linki do zaakceptowanych nauk uczniów (uwaga: w ten sposób nie da się zdobyć wyższego poziomu Wiedzy).

WYJĄTEK: W przypadku Wiedzy możliwa jest nauka poprzez wymianę informacji między Tworami tym samym poziomie tej Umiejętności. W ten sposób można zdobyć poziom 2 i poziom 3 Wiedzy.

Poniżej znaleźć można nieco informacji na temat poziomów Umiejętności.
MAX WARTOŚCI UMIEJĘTNOŚCI
Maksymalna wartość Umiejętności - 8
Maksymalna liczba Umiejętności o maksymalnej wartości - 1
Maksymalna liczba Umiejętności o wartości 7 (przy braku 8) - 1, (przy obecności 6) - 0
Maksymalna liczba Umiejętności o wartości 6 (przy braku 7 i 8) - 2, (przy obecności 7 i 8) - 1
Maksymalna liczba Umiejętności o wartości 5 (przy braku 6 i 7) - 2, (przy obecności 6 i 7) - 1
Maksymalna liczba Umiejętności o wartości 4 - nieograniczona

Początkujący ma wszystkie Umiejętności na poziomie 0, co oznacza, że są one zablokowane. Nie może biegać, pływać, bo jeszcze najzwyczajniej w świecie tego nie umie.
Zanim Początkujący będzie mógł zostać Zaawansowanyn musi umieć przynajmniej cztery dowolne, różne umiejętności!
Zaawansowany natomiast, podczas swojego treningu, może zgłosić się do wybranego przez siebie Tworu ze swojego Klanu i poprosić go o nauczenie którejś zdolności. Może również udać się do Posążka, ale to wymaga daru.
Ale co oznaczają poszczególne wartości Umiejętności?
0 - zdolność zablokowana;
1 - zdolność odblokowana;
2 - odblokowana, Twór dostaje dodatkową, bonusową kość do testu na daną zdolność; smok może uczyć inne Tworu tej Zdolności do maksymalnej wartości 1;
3 - Twór może uczyć innych tej zdolności (maksymalnie do wartości 2);
4 - Twór dostaje drugą dodatkową kość do testu na daną zdolność; Twór może uczyć inne smoki tej Umiejętności do maksymalnej wartości 3;
5 - Twór stał się mistrzem danej zdolności, może jej uczyć inne Twory (maksymalnie do wartości 5);
6 - Twór jest niekwestionowanym mistrzem danej zdolności, może jej uczyć inne Twory (maksymalnie do poziomu 6), dostaje trzecią bonusową kość do testu na daną zdolność.
7 - Twór jest ideałem w danej zdolności może uczyć inne Twory tej umiejętności. (Maksymalnie do poziomu 6)
8 - Tego tworu nikt nie ma prawa kwestionować. Sami bogowie go szkolili. Może uczyć innych; zyskuje czwartą kość. (Maksymalnie do poziomu 7)

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
bighard - devilonfire - deklab - touchmta - armiakrajowa